عضو شورای اسلامی خوزستان گفت: اولویت اول برای کشاورزی تامین آب است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید حسین موسوی آلبوشوکه، عضو شورای اسلامی خوزستان بیان داشت: اگر با محدودیت منابع آبی روبرو شویم و قرار باشد کشاورزان را از کشت ممنوع کنند باید به کشاورزان محروم از آب معوض کشت پرداخت شود تا معیشت آنها به خطر نیفتد.

وی با اشاره به تبعات ممنوع شدن کشت افزود: ممنوعیت کشت محصولات کشاورزی در استان نه تنها هزاران کشاورز را بیکار و گرسنه می کند بلکه تبعات ناگوار امنیتی را برای استان در پی دارد.

آلبوشوکه عنوان داشت: سال 94 از سوی استاندار وقت درخواست معوض کشت برای کشاورزان خوزستان به معاون اول رئیس جمهور ارسال شد که این درخواست روی زمین ماند و تاکنون یک ریال معوض کشت هم برای کشاورزان استان مصوب نشده است.

وی در ادامه افزود: این در حالی است که کشاورزان برخی استان‌ها مانند اصفهان در همان سال‌ها معوض کشت گرفتند و انتظار می‌رود کشاورزان خوزستانی نیز مانند کشاورزان اصفهانی که چندی پیش بر اساس مصوبه هیئت دولت، صنایع پرآب مکلف به پرداخت خسارت عدم کشت کشاورزان محروم از آب شدند این مصوبه در خوزستان نیز اجرایی شود.

آلبوشوکه عنوان کرد: با تشکیل صندوقی متشکل از صنایع پرآب استان مانند نیشکر، پتروشیمی و فولاد، خسارت کشاورزان محروم از کشت جبران شود.

عضو شورای اسلامی خوزستان در پایان گفت: انتقال آب درون حوزه‌ای در خوزستان یکی از راهکارهای جبران کمبود آب کشاورزی است که بخشی از آب کارون به اراضی محروم از آب انتقال داده شود تا کشاورزی در این مناطق تعطیل نشود.

انتهای پیام/م

آب لازمه پابرجا بودن کشاورزی

برچسب ها: بحران آب ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.